Werken met een beperking

Vraag om ondersteuning. Werk en Inkomen Lekstroom (WIL) kan helpen met:

  • Aanpassing van uw werkplek
  • Jobcoaching
  • Loonkostensubsidie

Het Sociaal Team Houten helpt bijvoorbeeld met:

  • Beschut werk
  • Dagbesteding
  • Vrijwilligerswerk

Wil je persoonlijk advies? Neem dan contact op met Sociaal Team Houten. Samen met een medewerker zoekt u uit wat er mogelijk is. U kunt ook terecht bij de Houtense Werktafel voor hulp en advies.

Krijgt u een uitkering van UWV? Ook UWV kan ondersteuning bieden. Vraag ernaar bij uw contactpersoon. Hulpmiddelen en vergoedingen voor uw werk vraagt u ook aan bij UWV.

Kijk voor begeleid werk en stages bij Reinaerde. Reinaerde er is voor mensen met (L)VB en NAH.

Houtense Werktafel

Voor inwoners uit Houten die op meerdere levensgebieden tegelijkertijd urgente problemen ervaren en daar in niet verder komen.

Postadres
Onderdooor 25

E-mailadres
miranda.bos@houten.nl

Telefoonnummer
030 63 92 707

Reinaerde

Bezoekadres
Koningin Wilhelminalaan 3
3527 LA Utrecht

Postadres
Postbus 3364
3502 GJ Utrecht

E-mailadres
info@reinaerde.nl

Telefoonnummer
030 229 99 22

Sociaal Team Houten

Bezoekadres
Onderdoor 25
3995 DW Houten

Postadres
Postbus 30
3990 DA Houten

Telefoonnummer
030 639 22 50.

Werk en Inkomen Lekstroom (WIL)

Postadres WIL-klanten: Antwoordnummer 2568 3430 VB Nieuwegein Postadres bedrijven: Postbus 2708 3430 GC Nieuwegein

Bezoekadres
Stadsplein 1B
3431 LZ Nieuwegein

E-mailadres
info@WIL-Lekstroom.nl

Telefoonnummer
030 702 23 00

Werkplein Utrecht Midden

Bereikbaar: ma t/m vr 8.00 - 17.00 uur (lokaal tarief). U kunt een afspraak maken voor ma t/m vr 9.00 - 17.30 uur.

Bezoekadres
Moeder Teresalaan 100
3527 WB Utrecht

Website
www.werk.nl

Telefoonnummer
088 8989294


Vraag hulp aan vrienden, familie of kennissen.

Is er niemand in uw omgeving die u kan helpen? Dan kunt u hulp krijgen van een professionele cliëntondersteuner. De hulp van een cliëntondersteuner is gratis en onafhankelijk.

De cliëntondersteuner helpt u met:

  • uitzoeken wat de juiste zorg of ondersteuning voor u is
  • in contact komen met de juiste organisaties
  • aanvragen van de juiste zorg of ondersteuning
  • de administratie die nodig is voor de zorg of ondersteuning

Is die hulp niet genoeg? Schakel dan een mantelzorgmakelaar in. U vindt een mantelzorgmakelaar op de website van de Beroepsvereniging Mantelzorgmakelaars. Een mantelzorgmakelaar is niet gratis. Misschien vergoedt uw zorgverzekering de kosten. Vraag ernaar bij uw zorgverzekeraar.

Voor cliëntondersteuning kunt u terecht bij:

  • een consulent welzijn van 'van Houten&co'
  • een medewerker van MEE via het Sociaal Loket
  • uw persoonlijk begeleider of een ervaringsdeskundige van uw zorgorganisatie
  • een cliëntondersteuner van het Steunpunt GGz Utrecht

Sociaal Loket Houten

Openingstijden: ma t/m vr 9.00 - 12.00 uur

Bezoekadres
Onderdoor 25
3990 DA Houten

Telefoonnummer
030 639 26 11

Steunpunt GGz Utrecht

Telefoonnummer
030 236 93 20

Van Houten&co - consulent welzijn

Bezoekadres
Onderdoor 160
3995 DX Houten

E-mailadres
info@vanhoutenenco.nl

Telefoonnummer
030 700 15 00

Beroepsvereniging Mantelzorgmakelaars (BMZM)

Website
www.bmzm.nl

E-mailadres
info@bmzm.nl

Telefoonnummer
085 21 00 630

Informatie langdurige zorg - cliëntondersteuning

Nationale ombudsman - cliëntondersteuning


U maakt bezwaar als u het niet eens bent met een besluit van bijvoorbeeld:

  • gemeente
  • Rijksoverheid
  • UWV
  • Sociale Verzekeringsbank
  • schuldhulpverlener

Een besluit kan gaan over zorg die u heeft aangevraagd of over geld. Een besluit ontvangt u altijd in een brief. In de brief staat ook hoe u bezwaar maakt. Of kijk op de website van de organisatie.

Zorg ervoor dat u op tijd bezwaar maakt. In de brief met het besluit staat hoeveel tijd u heeft om bezwaar te maken.

Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat het beste is voor u.

Of vraag rechtshulp aan het Juridisch Loket. Kijk op de website voor voorbeeldbrieven of neem contact op.

Kijk voor meer informatie ook op de website van de Nationale Ombudsman.

Voor cliëntondersteuning kunt u terecht bij:

  • een consulent welzijn van 'van Houten&co'
  • een medewerker van MEE via het Sociaal Loket
  • uw persoonlijk begeleider of een ervaringsdeskundige van uw zorgorganisatie
  • een cliëntondersteuner van het Steunpunt GGz Utrecht

Juridisch Loket Utrecht

Bezoekadres
Catharijnesingel 55
3511 GD Utrecht

Telefoonnummer
0900 80 20

Sociaal Loket Houten

Openingstijden: ma t/m vr 9.00 - 12.00 uur

Bezoekadres
Onderdoor 25
3990 DA Houten

Telefoonnummer
030 639 26 11

Steunpunt GGz Utrecht

Telefoonnummer
030 236 93 20

Van Houten&co - consulent welzijn

Bezoekadres
Onderdoor 160
3995 DX Houten

E-mailadres
info@vanhoutenenco.nl

Telefoonnummer
030 700 15 00

Juridisch Loket

Nationale Ombudsman

Postadres
Postbus 93122
2509 AC Den Haag

Telefoonnummer
0800 33 55 555