Geld voor vrije tijd

Vraag een U-pas aan. U krijgt dan korting op sportieve en culturele activiteiten.

U kunt ook individuele inkomenstoeslag aanvragen. Dit is geld van de gemeente voor mensen die langere tijd een laag inkomen hebben. U bepaalt zelf waar u het geld aan uitgeeft. Kijk op de website van Werk en Inkomen Lekstroom voor de voorwaarden.

U-pas

Openingstijden: ma, wo en vrij 10:00 - 14:00 uur

Bezoekadres
Stadsplateau 1 (balie K31, 3e etage)
3521 AZ Utrecht

Postadres
Alleen voor pasaanvragen per post: Postbus 85168

Website
www.u-pas.nl

E-mailadres
info@u-pas.nl

Telefoonnummer
088 600 63 00

Werk en Inkomen Lekstroom (WIL) - individuele inkomenstoeslag


Vraag een U-pas aan. U krijgt dan korting op sportieve en culturele activiteiten. Of vraag een bijdrage aan bij Stichting Leergeld. Bijvoorbeeld voor sportkleding. U kunt ze bellen of een e-mail sturen. Krijgt u al een bijdrage van Stichting Leergeld? Die geldt voor 1 jaar. Zo nodig kunt u daarna een nieuwe bijdrage aanvragen.

Kunt u de contributie niet betalen? Misschien komt u in aanmerking voor een bijdrage van het Jeugdfonds Sport & Cultuur. Dit jeugdfonds is een organisatie die de contributie en/of de sportattributen betaalt voor kinderen uit gezinnen die leven van een uitkering, in de schuldsanering zitten of een inkomen hebben onder het sociaal minimum. Of vraag het Sociaal Loket Houten om meer informatie.

Jeugdfonds Sport & Cultuur Utrecht - cultuur

Telefoonnummer
06 54 65 79 69

Jeugdfonds Sport & Cultuur Utrecht - sport

Telefoonnummer
06 14 32 29 08

Sociaal Loket Houten

Openingstijden: ma t/m vr 9.00 - 12.00 uur

Bezoekadres
Onderdoor 25
3990 DA Houten

Telefoonnummer
030 639 26 11

Stichting Leergeld Houten

Telefonisch bereikbaar maandag, woensdag en vrijdag 10.00 - 12.00 uur 

Postadres
Lupine-oord 5

Telefoonnummer
06 44 48 73 36

U-pas

Openingstijden: ma, wo en vrij 10:00 - 14:00 uur

Bezoekadres
Stadsplateau 1 (balie K31, 3e etage)
3521 AZ Utrecht

Postadres
Alleen voor pasaanvragen per post: Postbus 85168

Website
www.u-pas.nl

E-mailadres
info@u-pas.nl

Telefoonnummer
088 600 63 00


Vraag hulp aan vrienden, familie of kennissen.

Is er niemand in uw omgeving die u kan helpen? Dan kunt u hulp krijgen van een professionele cliëntondersteuner. De hulp van een cliëntondersteuner is gratis en onafhankelijk.

De cliëntondersteuner helpt u met:

  • uitzoeken wat de juiste zorg of ondersteuning voor u is
  • in contact komen met de juiste organisaties
  • aanvragen van de juiste zorg of ondersteuning
  • de administratie die nodig is voor de zorg of ondersteuning

Is die hulp niet genoeg? Schakel dan een mantelzorgmakelaar in. U vindt een mantelzorgmakelaar op de website van de Beroepsvereniging Mantelzorgmakelaars. Een mantelzorgmakelaar is niet gratis. Misschien vergoedt uw zorgverzekering de kosten. Vraag ernaar bij uw zorgverzekeraar.

Voor cliëntondersteuning kunt u terecht bij:

  • een consulent welzijn van 'van Houten&co'
  • een medewerker van MEE via het Sociaal Loket
  • uw persoonlijk begeleider of een ervaringsdeskundige van uw zorgorganisatie
  • een cliëntondersteuner van het Steunpunt GGz Utrecht

Sociaal Loket Houten

Openingstijden: ma t/m vr 9.00 - 12.00 uur

Bezoekadres
Onderdoor 25
3990 DA Houten

Telefoonnummer
030 639 26 11

Steunpunt GGz Utrecht

Telefoonnummer
030 236 93 20

Van Houten&co - consulent welzijn

Bezoekadres
Onderdoor 160
3995 DX Houten

E-mailadres
info@vanhoutenenco.nl

Telefoonnummer
030 700 15 00

Beroepsvereniging Mantelzorgmakelaars (BMZM)

Website
www.bmzm.nl

E-mailadres
info@bmzm.nl

Telefoonnummer
085 21 00 630

Informatie langdurige zorg - cliëntondersteuning

Nationale ombudsman - cliëntondersteuning


U maakt bezwaar als u het niet eens bent met een besluit van bijvoorbeeld:

  • gemeente
  • Rijksoverheid
  • UWV
  • Sociale Verzekeringsbank
  • schuldhulpverlener

Een besluit kan gaan over zorg die u heeft aangevraagd of over geld. Een besluit ontvangt u altijd in een brief. In de brief staat ook hoe u bezwaar maakt. Of kijk op de website van de organisatie.

Zorg ervoor dat u op tijd bezwaar maakt. In de brief met het besluit staat hoeveel tijd u heeft om bezwaar te maken.

Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat het beste is voor u.

Of vraag rechtshulp aan het Juridisch Loket. Kijk op de website voor voorbeeldbrieven of neem contact op.

Kijk voor meer informatie ook op de website van de Nationale Ombudsman.

Voor cliëntondersteuning kunt u terecht bij:

  • een consulent welzijn van 'van Houten&co'
  • een medewerker van MEE via het Sociaal Loket
  • uw persoonlijk begeleider of een ervaringsdeskundige van uw zorgorganisatie
  • een cliëntondersteuner van het Steunpunt GGz Utrecht

Juridisch Loket Utrecht

Bezoekadres
Catharijnesingel 55
3511 GD Utrecht

Telefoonnummer
0900 80 20

Sociaal Loket Houten

Openingstijden: ma t/m vr 9.00 - 12.00 uur

Bezoekadres
Onderdoor 25
3990 DA Houten

Telefoonnummer
030 639 26 11

Steunpunt GGz Utrecht

Telefoonnummer
030 236 93 20

Van Houten&co - consulent welzijn

Bezoekadres
Onderdoor 160
3995 DX Houten

E-mailadres
info@vanhoutenenco.nl

Telefoonnummer
030 700 15 00

Juridisch Loket

Nationale Ombudsman

Postadres
Postbus 93122
2509 AC Den Haag

Telefoonnummer
0800 33 55 555


Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed. Dan kunt u een klacht indienen.

  • Ga eerst in gesprek met de organisatie waar u een klacht over heeft. Zoek samen naar een oplossing.
  • Komt er geen oplossing, dien dan een klacht in. Kijk op de website van de organisatie hoe dat moet. Of vraag het aan een medewerker.

Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat voor u het beste is.

Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.

Voor cliëntondersteuning kunt u terecht bij:

  • een consulent welzijn van 'van Houten&co'
  • een medewerker van MEE via het Sociaal Loket
  • uw persoonlijk begeleider of een ervaringsdeskundige van uw zorgorganisatie
  • een cliëntondersteuner van het Steunpunt GGz Utrecht

Heeft u een klacht over het Sociaal Team? Dan kunt u contact opnemen met sociaal ombudsfunctionaris Helga Peters.

Sociaal Loket Houten

Openingstijden: ma t/m vr 9.00 - 12.00 uur

Bezoekadres
Onderdoor 25
3990 DA Houten

Telefoonnummer
030 639 26 11

Sociaal ombudsfunctionaris

De Sociaal ombudsfunctionaris helpt u op weg bij vragen, signalen of klachten over het Sociaal Domein. Specifiek Wmo en Jeugdhulp. Helga Peters, telefonisch bereikbaar op maandag, dinsdag en donderdag.

Bezoekadres
Onderdoor 25
3995 DW Houten

Steunpunt GGz Utrecht

Telefoonnummer
030 236 93 20

Van Houten&co - consulent welzijn

Bezoekadres
Onderdoor 160
3995 DX Houten

E-mailadres
info@vanhoutenenco.nl

Telefoonnummer
030 700 15 00

Nationale Ombudsman

Postadres
Postbus 93122
2509 AC Den Haag

Telefoonnummer
0800 33 55 555