U kunt bij verschillende mensen terecht voor hulp bij uw aangifte:
Voor hulp bij het invullen van uw belastingformulier kunt u ook terecht bij het Infospreekuur Houten of MEE.
Bent u lid van een ouderenbond zoals ANBO of KBO-PCOB? Of van een vakbond? Vraag die dan om hulp. Of meld u aan bij de Algemene Senioren Vereniging Houten (ASVH).
Website
www.asvhouten.nl
Iedere woensdag van 19:00 - 20:30 uur
Iedere vrijdag van 10:00 - 11:30 uur
Bezoekadres
Onderdoor 25
3995 DW Houten
Website
www.infospreekuurhouten.nl
E-mailadres
infospreekuur@hetnet.nl
Telefoonnummer
030 638 25 26
Belangenorganisatie voor senioren
Bezoekadres
Vijzelmolenlaan 20-22
3447 GX Woerden
Postadres
Postbus 2012
3440 DA Woerden
Website
www.anbo.nl
E-mailadres
info@anbo.nl
Telefoonnummer
0348 46 66 66
Telefoonnummer
0800 05 43 (gratis)
Ga langs bij Infospreekuur Houten. Zij weten veel van wetten en regels. Hun hulp is gratis.
Ga langs bij het belastingkantoor. Bel de Belastingtelefoon voor het maken van een afspraak. Vraag ook wat u naar de afspraak mee moet nemen.
Iedere woensdag van 19:00 - 20:30 uur
Iedere vrijdag van 10:00 - 11:30 uur
Bezoekadres
Onderdoor 25
3995 DW Houten
Website
www.infospreekuurhouten.nl
E-mailadres
infospreekuur@hetnet.nl
Telefoonnummer
030 638 25 26
Telefoonnummer
0800 05 43 (gratis)
Kunt u de gemeentebelastingen niet betalen? Bijvoorbeeld de afvalstoffenheffing of onroerendezaakbelasting? De gemeente kan de belasting kwijtschelden. U hoeft dan niet te betalen. U kunt kwijtschelding aanvragen als u een laag inkomen heeft en geen spaargeld. Vraag de gemeente om meer informatie.
Moet u wel betalen? U kunt dit ook in delen doen. Lukt dit niet? Dan kunt u misschien een andere afspraak maken met de gemeente over de betaling. Dit heet een betalingsregeling.
Kijk op de website van BghU voor meer informatie over kwijtschelding.
Heeft u geen vermogen en een laag inkomen, waardoor u gemeentelijke- en/of waterschapsbelastingen niet kunt betalen? Dan komt u mogelijk in aanmerking voor kwijtschelding. Of u in aanmerking komt voor kwijtschelding, hangt af van uw persoonlijke en financiële omstandigheden (zoals inkomen, vermogen en woonlasten). Elk verzoek tot kwijtschelding wordt individueel beoordeeld aan de hand van uw persoonlijke situatie.
Website
www.bghu.nl
Heeft u post gekregen van bijvoorbeeld de gemeente of Belastingdienst? En begrijpt u niet wat er in de brief staat?
Iedere woensdag van 19:00 - 20:30 uur
Iedere vrijdag van 10:00 - 11:30 uur
Bezoekadres
Onderdoor 25
3995 DW Houten
Website
www.infospreekuurhouten.nl
E-mailadres
infospreekuur@hetnet.nl
Telefoonnummer
030 638 25 26
U maakt bezwaar als u het niet eens bent met een besluit van bijvoorbeeld:
Een besluit kan gaan over zorg die u heeft aangevraagd of over geld. Een besluit ontvangt u altijd in een brief. In de brief staat ook hoe u bezwaar maakt. Of kijk op de website van de organisatie.
Zorg ervoor dat u op tijd bezwaar maakt. In de brief met het besluit staat hoeveel tijd u heeft om bezwaar te maken.
Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat het beste is voor u.
Of vraag rechtshulp aan het Juridisch Loket. Kijk op de website voor voorbeeldbrieven of neem contact op.
Kijk voor meer informatie ook op de website van de Nationale Ombudsman.
Voor cliëntondersteuning kunt u terecht bij:
Bezoekadres
Catharijnesingel 55
3511 GD Utrecht
Website
www.juridischloket.nl
Telefoonnummer
0900 80 20
Website
www.sociaalteamhouten.nl
Bezoekadres
Onderdoor 160
3995 DX Houten
E-mailadres
info@vanhoutenenco.nl
Telefoonnummer
030 700 15 00
Gratis persoonlijk advies voor iedereen met een laag inkomen.
Website
www.juridischloket.nl
Telefoonnummer
0800 80 20 (gratis)
Postadres
Postbus 93122
2509 AC Den Haag
Website
www.nationaleombudsman.nl
Telefoonnummer
0800 33 55 555
Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed. Dan kunt u een klacht indienen.
Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat voor u het beste is.
Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.
Voor cliëntondersteuning kunt u terecht bij:
Heeft u een klacht over het Sociaal Team? Dan kunt u contact opnemen met sociaal ombudsfunctionaris Helga Peters.
De Sociaal ombudsfunctionaris helpt u op weg bij vragen, signalen of klachten over het Sociaal Domein. Specifiek Wmo en Jeugdhulp.
Helga Peters, telefonisch bereikbaar op maandag, dinsdag en donderdag.
Bezoekadres
Onderdoor 25
3995 DW Houten
E-mailadres
helga.peters@houten.nl
Telefoonnummer
030 6392 405 / 06 46 32 23 09
Website
www.sociaalteamhouten.nl
Bezoekadres
Onderdoor 160
3995 DX Houten
E-mailadres
info@vanhoutenenco.nl
Telefoonnummer
030 700 15 00
Postadres
Postbus 93122
2509 AC Den Haag
Website
www.nationaleombudsman.nl
Telefoonnummer
0800 33 55 555