Leerlingenvervoer is vervoer van en naar school voor kinderen die niet zelf naar school kunnen. Bijvoorbeeld door een psychische stoornis, een beperking, ziekte of doordat de school ver weg ligt.
De gemeente regelt leerlingenvervoer. Dit doet de gemeente bijvoorbeeld door:
U doet voor elk schooljaar een nieuwe aanvraag.
Ga naar de website van de gemeente voor meer informatie over leerlingenvervoer. Ook vindt u hier het aanvraagformulier. U kunt de gemeente ook bellen. Zeg dat u belt over leerlingenvervoer. De medewerkers kunnen uw vragen beantwoorden en u informeren over uw mogelijkheden.
Maakt uw kind gebruik van jeugdhulp? Heeft u vragen over het vervoer naar de instelling die de hulp biedt? Neem dan contact op met het Sociaal Team. In sommige gevallen is een vergoeding of het inzetten van een taxi naar jeugdhulp mogelijk.
Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed. Dan kunt u een klacht indienen.
Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat voor u het beste is.
Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.
Voor cliëntondersteuning kunt u terecht bij:
Heeft u een klacht over het Sociaal Team? Dan kunt u contact opnemen met sociaal ombudsfunctionaris Helga Peters.
De Sociaal ombudsfunctionaris helpt u op weg bij vragen, signalen of klachten over het Sociaal Domein. Specifiek Wmo en Jeugdhulp.
Helga Peters, telefonisch bereikbaar op maandag, dinsdag en donderdag.