Neem zo snel mogelijk contact op met uw verhuurder als u de huur niet kunt betalen. Vraag bijvoorbeeld of u later mag betalen of in termijnen. De kans wordt zo kleiner dat uw verhuurder u uit huis zet. Kijk voor meer informatie op de website van het Juridisch Loket.
Neem voor juridische hulp contact op met Rechtswinkel Houten.
Voor hulp en advies bij schulden kunt u contact opnemen met Schuldhulpmaatjes Houten.
Inloopspreekuur: Dinsdag 19.00 tot 20.30 uur
Steeds meer mensen hebben geldproblemen en vaak buiten hun schuld.
Voorkom dat de problemen u boven het hoofd groeien en vraag hulp.
Een betrouwbare en deskundige vrijwilliger kan met u meekijken en u op weg helpen. Juist als u geen familie of kennissen hebt waar u terecht kunt.
Neem contact op met Moviera. Zij bieden opvang voor slachtoffers en hun kinderen. Als u wilt, kunt u anoniem met hen bellen. Kijk voor informatie ook op Veilig Thuis. Of bel met het Sociaal Team Houten. Gaat het om iemand met psychische problemen? Bel de Crisisdienst van de GGZ Altrecht. Gaat het om mishandeling? Bel de politie en doe aangifte.
Of neem contact op met De Tussenvoorziening. Zij hebben ook opvang voor mensen met kinderen. Woningcorporate Viveste heeft noodhuisvesting. U moet dan wel aan een aantal voorwaarden voldoen. U moet bijvoorbeeld ouder zijn dan 25 jaar en alleenstaand zijn.
In 6 steden in Nederland is er opvang voor mannen. Meer informatie vindt u op de website Mannenmishandeling.
Uw huisdier kan ook opgevangen worden. Kijk op de website van Mendoo.
Woonin is een woningcorporatie in de regio Utrecht. We hebben ongeveer 35.000 sociale huurwoningen die we voor een betaalbare prijs verhuren aan mensen met een laag inkomen. Dat is het doel van volkshuisvesting.
Op 1 januari 2023 ontstond Woonin uit de fusie tussen Mitros (Utrecht en Nieuwegein) en Viveste (Wijk bij Duurstede en Houten).
Centrale aanmelding
Telefonisch bereikbaar tussen 9.30 uur en 12.30 uur.
Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed. Dan kunt u een klacht indienen.
Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat voor u het beste is.
Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.
Voor cliëntondersteuning kunt u terecht bij:
Heeft u een klacht over het Sociaal Team? Dan kunt u contact opnemen met sociaal ombudsfunctionaris Helga Peters.
De Sociaal ombudsfunctionaris helpt u op weg bij vragen, signalen of klachten over het Sociaal Domein. Specifiek Wmo en Jeugdhulp.
Helga Peters, telefonisch bereikbaar op maandag, dinsdag en donderdag.