Er zijn veel hulpmiddelen om uw leven gemakkelijker te maken. Bijvoorbeeld:
Kijk op Hulpmiddelenwijzer.nl wat u nodig heeft. Of vraag advies aan uw huisarts of aan een ergotherapeut.
Wilt u leren omgaan met een hulpmiddel? Een ergotherapeut kan u helpen.
Hulpmiddelen kunt u vaak de eerste 6 maanden lenen bij de thuiszorgwinkel. Vitras heeft een uitleenpunt waar u gratis kunt lenen. Kijk op de website van Medipoint voor een overzicht van de hulpmiddelen die u via Vitras gratis kunt lenen.
Heeft u langere tijd een hulpmiddel nodig? In webshop van Vegro kunt u online hulpmiddelen kopen. Of ga naar de Thuiszorgwinkel van Vitras in Nieuwegein.
De kosten voor een hulpmiddel worden soms vergoed. Neem contact op met het Sociaal Team of met uw zorgverzekeraar.
Als u geen recht heeft op een vergoeding kunt u een hulpmiddel zelf kopen. Bijvoorbeeld tweedehands bij Zorgoutlet.
Misschien bent u niet tevreden over hoe u wordt geholpen. Of een product doet het niet goed. Dan kunt u een klacht indienen.
Komt u er zelf niet uit? Vraag een cliëntondersteuner om hulp. Cliëntondersteuning is gratis. De cliëntondersteuner bekijkt altijd wat voor u het beste is.
Kijk ook op de website van de Nationale Ombudsman voor meer informatie.
Voor cliëntondersteuning kunt u terecht bij:
Heeft u een klacht over het Sociaal Team? Dan kunt u contact opnemen met sociaal ombudsfunctionaris Helga Peters.
De Sociaal ombudsfunctionaris helpt u op weg bij vragen, signalen of klachten over het Sociaal Domein. Specifiek Wmo en Jeugdhulp.
Helga Peters, telefonisch bereikbaar op maandag, dinsdag en donderdag.